Ładownia modułowa (baterie z wymianą boczną) - przykład realizacji akumulatorowni
W przypadku tej realizacji, Inwestor w jednej części zakładu planował używać 30 szt. wózków widłowych wyposażonych w jednakowe baterie 24V4PzS620. Wszystkie baterie miały być ładowane prostownikami tego samego rodzaju. Dało to możliwość zaprojektowania i wykonania bardzo zwartej ładowni modułowej która prezentuje się wyjątkowo estetycznie. Baterie i prostowniki jednego rodzaju to rzadko spotykana sytuacja na ładowniach.
Ustalono, że stanowiska ładowania baterii zostaną zbudowane w niezamykanym pomieszczeniu z boku dużej hali produkcyjnej. Wentylator przeciwwybuchowy został zamontowany na wysokim dachu i połączony pionowym kolektorem z instalacją wentylacji akumulatorowni . Niezbędne do tych prac było wykorzystanie zwyżki nożycowej. Przejścia kolektora przez ściany i dach zostały uszczelnione oraz zabezpieczone osłonami.
Powstała ładownia otwarta składająca się łącznie z sześciu modułów połączonych wspólną instalacją wentylacji. W każdym module zaprojektowano pięć komór z ułożyskowanymi, ocynkowanymi rolkami na baterie z wymianą boczną. Każda komora posiada ocynkowaną uchylną blokadę zabezpieczającą baterie przed wysunięciem. Nad komorami baterii przewidziano miejsce na prostowniki HF 24V/120A oraz uchwyty na ich przewody.
Zgodnie z życzeniem Inwestora wymiana baterii na ładowni odbywa się za pośrednictwem specjalnego dwukomorowego wózka z regulacją hydrauliczną rolek roboczych w pionie. Bateria z wózka widłowego zostaje umieszczona w jednej z komór wózka wymiany i jest dostarczana do wolnej komory na stanowiskach ładowania baterii. Naładowana wcześniej bateria za pośrednictwem drugiej komory wózka wymiany jest umieszczana w wózku widłowym.